donderdag 28 oktober 2010

Bijeenkomst Wikiwijs op Iselinge

Op 4 oktober kregen we een uitnodiging toegestuurd over een bijeenkomst Wikiwijs op Iselinge. Interessant, ik heb het voorgelegd op mijn stage, alleen daar stond die dag al wat anders op de planning. Maar ik kon wel. Ik heb me dan ook ingeschreven en gisteren was het dan zover.

Om 14.15 uur moesten we ons verzamelen in het hoorcollege. Daar kregen we een stukje theorie: leerpsychologie. De tekst vloog om mijn oren, men ging er in een snel tempo doorheen. Wat er van blijven hangen is... ??? Gelukkig kunnen we de informatie terug vinden via de site: http://www.onderwijsvooruitzichten.nl/. Na een half uur vol met informatie gingen we naar het computerlokaal voor het eerste deel van de workshop: gebruik van digitale leermiddelen in de klas. We kregen kort nog wat informatie en gingen daarna zelf aan de slag. Op http://www.wikiwijs.nl/ kan jezelf aanmelden en op die site kun je veel informatie vinden over lessen, lessen maken, je kunt er zelf lessen opzetten en nog veel meer informatie, interessant! Daarna gingen we werken met MovieMaker. Voor veel mensen nog onbekend of nog nooit mee gewerkt. Ik heb al aardig wat filmpjes met MovieMaker gemaakt en had het al onder de knie, ik kan zo zeggen, jammer van mijn tijd, maar in die tijd heb ik wel iemand kunnen helpen, die het nog niet onder de knie had.

Pauze

Na de pauze zijn we weer gestart in het hoorcollege. Nu kregen we informatie over de digitale techniek. Weer veel informatie, in een iets rustiger tempo. Een ipad werd laten zien, semacode en nog veel meer. Interessant, een aantal dingen kende ik er ook al van, had ik op de mediawijsheidmarkt al gezien, anders wist ik ook niet wat het was (semacode).
Tweede deel van de workshop, weer verder met het maken van filmpjes en deze plaatsen in een powerpoint. Allemaal al bekend voor mij.

Kortom:
Het was wel een interssante dag, maar heel veel herhaling voor mij, dat vond ik jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten