woensdag 13 oktober 2010

Vervolg Workshop Beeldschermkinderen

Maandag avond 11 oktober was het zover. De ouderavond met als inhoud verschillende workshops. Ik heb tijdens de workshop Beeldschermkinderen een kleine bijdrage kunnen leveren.

De workshop Beelschermkinderen werd volop bezocht door de ouders. Zo hadden we in de eerste groep wel 25 á 30 ouders zitten. In de twee opvolgende groepen zaten ongeveer 10 á 15 ouders. M. Buijnink begon met de workshop en behandelde een groot deel van het boek Beeldschermkindren van Patti Valkenburg. In de PowerPoint kun je zien wat er besproken is. Aan het einde van haar praatje kwam mijn gedeelte. Tips voor de ouders ten aanzien van computer, mobiel en televisie gebruik van de kinderen. Ik had maar één dia van de hele presentatie maar ik kon wel 10 minuten (als het niet meer was) met de ouders er over doorpraten. Helaas was er niet zoveel tijd. We hadden maar 15 minuten voor elke workshop en M. had al zeker 15 tot 20 minuten nodig. De volgende ronde hebben we dan ook besloten dat M. haar praatje iets zou inkorten. Zo bleef er wat meer tijd voor mij over.

Voor het bekijken van de PowerPoint: Beeldschermkinderen
Voor het bekijken van de brochure: Tips voor de ouders

Na de ouderavond hebben we het er met de ouderraad overgehad om de workshop volgende keer meer tijd te geven. Er kwamen van meedere workshops naar voren dat de tijd eigenlijk te kort was. Tijdens onze workshop was er bijna geen tijd om met de ouders een gesprek/discussie aan te gaan, terwijl ik wel merkte dat sommige ouders nog genoeg te vragen hadden (dat bleek na afloop van de laatste ronde waar de ouders terug kwamen met vragen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten