donderdag 7 oktober 2010

Mediawijsheidmarkt Hilversum

Vandaag ben ik samen met een medestudent naar Hilversum afgereisd om eens het gebouw van Beeld en Geluid te bekijken, waar ook de Mediawijsheidmarkt plaats vond. Wat een mooi en groot gebouw! De markt opzich vond ik aan de kleine kant (ben de onderwijsbeurs gewend), maar daarentegen waren de presentaties en workshop wel heel interessant. Helaas konden we wegens drukte niet naar alle presentaties toe en waren sommige presentaties, waar ik graag naar toe wou, op dezelfde tijdstip van een andere gepland!

Als eerst hebben we rondgelopen langs de kraampjes en ben ik al veel bekende dingen tegen gekomen, zoals Mijn Kind Online, Week van de Mediawijsheid in bibliotheken, mediawijzer.net, enz.

Dan de eerste presentatie. Deze ging over de Mediasmarties van Cathy Spierenburg. Ergens kwam ze mij bekend voor en ik geloof dat ze al eens eerder op Iselinge is langsgeweest! Ze vertelde dat je ook naar een soort van virtuele media academie kon aanmelden om meer over de media te leren en er ook een soort examen kon afleggen. Interessant, dit ga ik zeker onthouden!

Om half 2 volgende we een workshop: Mediawijsheid invoeren op school. Deze workshop werd verzorgt door Studio Eironeia en was bedoeld voor scholen die mediawijsheid binnen hun schoolcurriculum willen implementeren of verbeteren. Interessant, aangezien ik dit op mijn stage ook wil proberen! De workshop was inderdaad boeiend om naar te luisteren, maar vooral om zelf te doen. In een klein groepje ging je aan de slag met het bedenken van een plan om mediawijsheid in te voeren op een school. Best nog wel lastig, omdat je een eigen bedachte school moest hebben!

Het was een interessante dag en eind van de dag (bij thuis komst) was ik dan ook goed moe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten